Jdi na obsah Jdi na menu
 


VYTRŽENÍ NENÍ BLUD

aneb věřím v brzký příchod Pána Ježíše Krista a nestydím se za to.              

Můj profil na fb

 

Kéž je tvá laskavost , Hospodine, nad námi podle toho, jak na tebe čekáme ! (Žalm 33.22)

 

 

Zde si dovolím poskytnout prostor tématu vytržení svatých - to je všech těch, kteří patří JK od Jeho apoštolů až po dnes. Samozřejmě tento pohled je tu podáván především z mé pozice - to je dle mého nejlepšího aktuálního povědomí - znalostního i duchovního v tomto dnes stále klíčovějším tématu. To i vzhledem k současnému dění kolem nás, stavu/rozdělení kristovců atd.

Přidám na úvod alespoň ještě jeden biblický citát Pána JK ve dvou překladech, který je žel velmi opomíjený v jeho původním biblickém kontextu :

 

 Nespěte tedy a v každé době se modlete, abyste byli uznáni za hodny uniknout všem těmto věcem, jež se brzy budou dít, a stanout před Synem člověka. (PSP)

36 Protož bděte všelikého času, modléce se, abyste hodni byli ujíti všech těch věcí, kteréž se budou díti, a postaviti se před Synem člověka. (BK)

 

Téma vytržení vstříc Pánu do oblak a s tím dle mne spojená večeře svatby Beránkovi je patrně nejtěžší a nejkontroverznější z celého Písma. Mnoho z nás křesťanů se ve výkladech +- mýlí, neboť máme velké tendence přidávat něco ze svého k biblickému základu a naše já tak "překřičí" velmi jemný hlas DS. Při snaze o pochopení a rozsouzení výkladu biblických veršů tohoto tematu je víc než kde jinde nutné potlačit jakékoliv osobní ambice, názory, sklony a poddat se tak pouze vedení DS. Je zajisté správné o výklad a pochopení těchto eschatologických událostí usilovat a toužit po něm, neboť nás to sytí potřebným duchovním pokrmem v plnosti - tj. máme potřebné pro rozvoj svého ducha a zároveň nacházíme odpověď na jisté otázky - naplňujeme tímto zcela stejně své duchovní potřeby, jakož tomu činili například přímí učedníci JK. Nehledáme pak jinde - např. v okultních směrech různých fantasy filmů a seriálů a nebo ve stále morbidnějších scifi představách některých autorů tohoto žánru - k čemuž se nás snaží přesvědčit a přetlačit Boží odpůrce. Ostatně samo Písmo nás svým obsahem v mnohých biblických verších jasně povzbuzuje, abychom zkoumali a rozpoznávali čas a znamení Jeho příchodu a neztotožňovali se s tímto světem, jeho systémy a konáním. Přímočaře nám sděluje, že v posledních časech bude velmi tvrdě potlačena svoboda a to jak občanská, tak i svoboda vyznání. Vybírám :

 

 

Jako zajímavost zde uvádím stručné shrnutí současných technologií, které mohou být použity k naplnění biblických veršů, tyto můžete shlédnout například v tomto videu :

Jedním ze současných lidiček, kteří přináší - ve věrném vydávání biblických svědectví o posledních časech - tzv. svou kůži na trh je bratr v Pánu JK pan Sergej Mihál (SM). Hned zmíním, že SM zatím osobně neznám a tedy určitě nejsem jeho "stoupenec" či obdivovatel, ostatně jakožto žádného člověka. Také zmíním, že SM není zdaleka a zdaleka sám s naléhavým biblickým poselstvím. Některé další svědecké výpovědi bratří/sester o vytržení svatých/oddělených budu postupně uvádět dole pod videi se SM (v závěru tohoto dlouhého článku), velmi mohu doporučit příslušný seminář Dr. Arnold Fruchtenbaum.

Přiznám se, že posledním popudem, proč zde dám prostor bratru Sergeji Mihálovi, je mnohdy nespravedlivá kritika a obviňování od mnohých lidí, kterých si jinak vážím. Po projítí kritik výkladu SM, jejichž někteří autoři se sami (možná paradoxně) pokouší o výklad eschatologický, jsem si prošel také výklady a pokusy o ně od těchto lidiček/kritiků. Nepovažuji se za nějakého většího znalce v této tematice, ale při trochu podrobnějším rozboru jsem našel mnohem závažnější a četnější nesrovnalosti, než ty, které tito údajně nacházejí u SM. I tímto se mi potvrzuje jak složité je pro smrtelníka vyložit to nepomíjející a nám z velké části neznámé a jak těžké je "udržet na uzdě" naše lidské předsudky, soudy a názory.  Na stranu druhou sám zde jeden pokus od dvou ze zmiňovaných kritiků SM - ve věci "vytržení před Velkým Soužením" předkládám. Tato kritika zcela pomíjí některá důležitá Písma (včetně jasných výroků JK) a jsou vedeny v duchu toho - jak křesťané přetvoří tento svět a připraví jej na Příchod JK - viz např. k tomu používaný výklad textu z Efezským 1.kap. (k tomu se vracím dále v článku), nepřijímají komplexně jasně sdělované informace Pánem JK i apoštoly, že v posledních časech přijdou posměvači a velké odpadnutí. Více k tomu je dobře shrnuto v povídáních zde :

                                          

Je stále nutné si uvědomovat nejen nebezpečí přijetí mylného nebiblického směřování v oblasti prorockých veršů (což se v historii žel opakovaně dělo a děje i nyní), ale stále se konfrontovat s prostým textem Písma. Uvedu několik základních jednodušších příkladů, které bývají nejčastěji uváděny oponenty biblického vytržení svatých (a nebo vytržení před Velkým soužením), přidám k tomu krátce své stanovisko a sám si každý ověřte :

A) používat verš „Není vaše věc znát čas a lhůtu, kterou si Otec ponechal ve své moci;

a předkládat jej jako páteřní argumentaci proti živému očekávání a vyhlížení vytržení nevěsty/svatých vzhůru do oblak a na svatbu Beránkovu mi přijde značně nepřesné a nefér. Proč ? K tomu si stačí přečíst nejlépe přímo předchozí biblický text, kdy je tu rozhodujícím klíčem upřesnit si v kontextu to, na co přesně Pán JK vlastně učedníkům odpovídal a v jakém období (z pohledu dějinné biblické časové osy a biblických přelomových etapových dějů) se celý rozhovor odehrává :

Ti, kteří byli s ním, se ho ptali: „Pane, už v tomto čase chceš obnovit království pro Izrael?“

Pokud stále nechápete ten rozdíl - o čem v tomto konkrétním biblicky zaznamenaném časovém momentě JK a učedníci přesně hovoří, přemýšlejte o tom a hledejte v pokoře a modlitbách odpověď.

 

B) používat verš (36)Nespěte tedy a v každé době se modlete ,abyste byli uznáni za hodny uniknout všem těmto věcem, jež se brzy budou dít, a stanout před Synem člověka.

jako jednu z hlavních argumentací, že se v předchozích verších 21. kap. Luk. jedná pouze o lokální popis dobytí a zničení Jeruzaléma (včetně 2. chrámu) v r. 70 n.l. a nikoliv o tom, co bude předcházet vytržení všech uznaných za hodné (příchod JK pro svou nevěstu), nemůže pro hledajícího Pravdu s čistým srdcem obstát. Proč ? Stačí opět pozorně číst biblické informace v předchozích verších - uvedu alespoň dva :

34)Dávejte však sami na sebe pozor, aby snad vaše srdce nebyla zatížena přejídáním a opilstvím a starostmi o živobytí a onen den aby na vás nepřikvačil nenadále, (35)neboť na všechny, kdo jsou usazeni na tváři vší země, přijde jako past.

Pokud stále nechápete ten rozdíl - o čem všem v tomto textu JK hovoří a který výklad je v přímém rozporu s předchozím textem, přemýšlejte o tom a hledejte v pokoře a modlitbách odpověď.

 

C) tvrzení, že učení o vytržení je novodobou záležitostí (cca 180 let), přímí učedníci JK nic takového neznali a nevyučovali, tedy proto je to novodobý výmysl.  Zpravidla bývá v rámci takového tvrzení odkaz na J. Darbyho  jako na zakladatele tohoto výkladu Písem, což má být zde tím hlavním důkazem o nebiblickosti těchto výkladů proroctví. Tady bych trochu odbočil a těm, kteří přesně nechápou co jsou biblická proroctví a kde se v nich časově nacházíme mohu doporučit krátké povídání (možnost cz titulků) bratra z Jihoafrické republiky.

K tomuto tematu se dá psát dlouho a z vícero úhlů pohledu, zmíním tu zatím alespoň něco z toho.

J. Nelson Darby skutečně bývá označován za (novodobého) zakladatele dispenzacionalismu (učení o Boží správě věků), ale toto samotné přece nemůže být dobrým argumentem proti tomuto výše popsanému výkladu veršů. Proč ? Boží Slovo zmiňuje, že mnohé prorocké dějinné události byly/jsou tajemstvím. Například apoštol Pavel nám jedno takové odhaluje v Kor. 15.kap. a třeba apoštol Jan v knize Zjevení 10. kap. , kdy neměl psát o něčem z toho co viděl/slyšel. Co z toho mj. vyplývá ?

1) nevíme komu všemu a jak DS zjevoval tajemství o budoucích událostech od sepsání knihy Zjevení až po současnost. Tedy z principu nemůžeme tvrdit, že se jedná novodobou záležitost při výkladu veršů, které mluví jasně o příchodu Páně JK pro svou nevěstu/shromáždění bratří a sester různě po světě. Z bible lze doložit, že Bůh zjevoval mnohé události předem a pak postupně skrze DS různě pomáhal v průběhu věků (ústy proroků, Pána JK, apoštolů) v jejich pochopení až právě po poslední knihu Zjevení. Jako příklad vybírám Daniel 2.kap.Ámos 3.7, Římanům 11.25 Není tedy logický důvod, že by pak DS v určité době a i nyní nepomáhal lidem chápat prorocká Písma pro jejich konkrétní duchovní potřeby.

2) vždy, při opatrném hodnocení a rozsuzování nějakého prorockého výkladu významu biblických veršů, přihlížíme k tomu, co se již vyplnilo a potvrdilo, abychom si mohli ověřit jeho správnost. Jestliže tedy vezmu J.N.Darbyho a jeho výklady jako správné, pak zkoumám, co se z nich vyplnilo. Abych ušetřil místo uvedu odkaz na článeček, kde je skvěle shrnutá odpověď.

 

D) dalším sporným bodem bývá tvrzení, že vytržení je novodobou záležitostí a v bibli je naopak napsáno, že v době Velkého soužení budou Bohem vybraní lidé/křesťané na Zemi ochráněni znamením na čele. Zůstanou tedy zde na Zemi v jednotlivých královstvích/státech a budou svědky vylití Božího hněvu na Zemi - vším projdou bez úhony pod přímou Boží ochranou. Jen spíš vyjímečně bývá připojen verš  3„Neškoďte zemi, moři ani stromoví, dokud neoznačíme služebníky našeho Boha na jejich čelech!“ Ani se nemůžeme divit proč nebývá tento verš moc uváděn. Hned následný text totiž přímo objasňuje v jakém počtu a koho se tato ochrana bude týkat : 4Pak jsem slyšel počet označených: sto čtyřiačtyřicet tisíc označených ze všech pokolení Izraele. Tedy nikoliv křesťané nespočetného množství a ze všech národů.

 

E) další tvrzení proti fyzickému vytržení svatých ze Země bývá formulováno cca takto - v bibli se pojem vytržení (ani jeho jiná slovní obdoba) nevyskytuje a určitě tam není napsáno, že JK přijde vytrhnout svou církev na nějaké místo někam do nebe.

Tady bych to rozdělil do dvou částí :

1) rozhodně není pravdou, že se pojem vytržení (fyzického) v bibli nevyskytuje. Vyberu a uvedu stručně tři jasné příklady těch vytržených fyzicky/v těle, které se dají snadno dohledat:

a) Enochovo fyzické vytržení je zapsáno v Gen.5.24

b) Eliášova vzatí do nebe v ohnivém vozu byl přímým svědkem min. Elíša 2.Kr.2.11

c) do nebe byl vzat Pán JK na Olivetské hoře před velkým počtem lidí Sk.1.9

2) ano, v bibli není výslovně napsáno, že Pán JK přijde, před Velkým soužením a vylitím Božího hněvu/den Hospodinův, pro svou církev a tato bude vytržena do oblak a posléze do nebe na svatbu Beránka. To je pravda. Podobně je tomu například i u tvrzení o Boží Trojici a přesto je drtivá shoda o trojjedinosti Boží mezi těmi, kteří vyznávají JK jako Božího Syna přišlého v těle. Na toto místo vybírám :

V celém Písmu (jak SZ i NZ) je ovšem dost informací o druhém příchodu Páně/JK a tyto vnímám ve dvou rovinách - viditelně pro každé oko na Zemi a viditelně pouze pro svou nevěstu/pro svůj lid. Jednak přijde ve vší své slávě - se všemi svými svatými a jednak přijde jako ženich pro svou nevěstu tak, aby naplnil všechna prorocká Písma. Tedy nejen ty týkající se nápravy věcí zde na Zemi, ale také ty o nebeských příbytcích pro Jeho svaté a o svatbě Beránkově . Více se tomuto věnuji v další části článku.

 

F) dále bývá používán výklad, že verše 

 

znamenají vlastně jen takové vyjítí/vyběhnutí ven vstříc Pánu JK a nebo vytržení maximálně nevysoko nad zem (někteří dokonce spekulují, že cca do výšky Olivetské hory východně od jeruzalémských hradeb a Zlaté brány - což je 826 m.n.m.). Na podporu tohoto bývá uvedeno například podobenství o deseti pannáchpodobenství o marnotratném synovi a další pasáže z Písma.

Pokusím se stručně komentovat tyto myšlenky a výklady odpůrců vytržení svatých - jak podrobněji popisuji níže v závěrečné pasáži článku, podobenství o deseti pannách vychází z jiného  SZ židovského zvyku při svatebním obřadu, z jehož znalosti vycházel Pán JK při svém podobenství. Tento obřad a jeho průběh jasně ukazuje, že nevěsta/panna skutečně vyhlíží a očekává ženicha, vychází mu vstříc v ústrety (někteří svatebčané i dále) , ale samotný svatební obřad (včetně přijetí svatebního roucha a hostiny) probíhá v domě ženicha - přesněji v domě otce ženicha, což zde znamená v domě Boha Otce (Jahve - u nás Hospodin) a jak víme ten je v nebi. O tom svědčí mnohá Písma a je to také přesně tak, jak o tom hovoří Pán JK ve 14.-é kap. Jana. Tedy nikoliv v domě nevěsty, jak je třeba zvykem v našich krajích.

Tak i v druhém zde uváděném podobenství vychází otec vstříc vracejícímu se synu a přivádí jej zpět do otcova domu. Nejedná se o setkání ženicha a nevěsty (Pána JK a společenství svatých), ale o popis zcela jiné události, která nemá pro téma vytržení přímou příčinnou souvislost.

 

G) odpůrci vytržení svatých před "Velkým soužením" používají verš z knihy Zjevení ap. Jana

ve spojitosti například s Pavlovým dopisem do Korintu, kde místní komunitě křesťanů vysvětluje rozdíl mezi tímto pomíjejícím světem (a jeho děním) a mezi tím co je nepomíjející/věčné. V rámci tohoto odhaluje tajemství o proměně fyzických těl svatých Pána JK :

 

Toto bývá těmito předkládáno jako důkaz, že proměna fyzických těl a následné vytržení bude po Velkém soužení, neboť se přece již vlády nad světem ujal Pán JK. Spojují tak tyto dvě biblicky zaznamenané události (Pavlův dopis a Zjevení Janovo) a chápou to jako jednu související věc. Žel - nevím zcela určitě proč - unikají jim zcela zásadní spojitosti. Uvedu jednu :

apoštol Pavel psal místnímu společenství do Korintu zcela evidentně o něčem co znali, když upřesňuje v časové ose takto ...naráz, v okamžiku, až se naposled ozve polnice..., tedy velká proměna se stane až se naposled ozve určitá polnice. A tady je ta potíž, polnici (sedmou) a s ní spojené dění z knihy Zjevení opravdu znát nemohli. Proč ? Kniha Zjevení nebyla ještě několik desítek let sepsána, apoštol Jan ještě ani nebyl ve vyhnanství na ostrově Patmos a neměl tudíž Zjevení, proto ani v Korintu nebylo toto známo mezi učedníky. Tedy jedná se zcela jistě o jiné troubení na polnici, které min. židovským učedníkům JK tehdy známo bylo a nejpravděpodobnější se jeví spojení s židovskými svátky Roš ha-šana (Den troubení). Nemůžeme zde (na základě veršů knihy Zjevení) pravdivě tvrdit, že vytržení bude až po Velkém soužení.

 

H) verš z Matoušova evangelia

bývá používán odpůrci vytržení (i stoupenci vytržení až po Velkém soužení) jako důkaz, že dříve než dojde k vytržení svatých musí být kázáno evangelium o království všem lidem/národům a pak přijde Bůh/JK učinit konec - tzv. Soudný den. Zároveň také bývá doprovázen tvrzením, že v současnosti zbývá přeložit bibli ještě do více než 2 000 jazyků, proto nemůže nastat konec času milosti a příchod Pána JK pro svou nevěstu. Bůh je tedy odkázán (v tomto pojetí výkladu veršů) na součinnost člověka a je tak vlastně i definována doba času milosti.

Ponechám nyní stranou, že uvedené verše nic nemluví o překladech Božího Slova do každého národního jazyka na Zemi atd., že jistým způsobem se evangelium stává dostupné téměř každému národu, kdy vše urychlily současná nová média. Zaměřím se na to klíčové, opravdu výše uvedená slova Pána JK dokazují Boží závislost na naší (ne)činnosti ohledně šíření Božího poselství národům světa a zároveň vlastně omezují (ne-li ruší) vytržení svatých do nebeských příbytků, večeři svatby Beránkovi atd.  ? Asi není náhodou, že této verze se drží především ti, kteří učí o eschatologických věcech ve smyslu "království Boží tady, teď, potom..." a značně spojují své výklady s pobytem tady na Zemi. Když si však v klidu projdeme pasáže Božího Slova od Matoušova evangelia do konce bible najdeme minimálně jeden verš, který výše uvedená tvrzení vyvrací :

Logický závěr tedy je, že ve Zjevení Janově máme jasně sděleno jakým způsobem a kdy se naplní slova Pána JK z Mat.24.14. Můžeme vidět, že Bůh v době Velkého soužení pošle svého mocného anděla, není tedy odkázán na konání lidí, zároveň zůstává prostor pro vytržení svatých a další budoucí biblické události.

 

CH) verše z 2.kapitoly Tesalonickým bývají těmi, kteří nejsou upevněni ve víře ve vytržení svatých na svatbu Beránkovu (min. před Velkým soužením), ukázkově vybrány a doslova vytrženy z širšího kontextu. Uvedu tento příklad :

"...Jsou dnes přeci dvě heterodoxní a živé skupiny, které věří v brzký konec a Kristův příchod. Jsou to například konzervativní adventisté a následovníci jednoho slovenského eschatologa. Obě tyto skupiny věří, že se s Antikristem nesetkají. První ho odmítají personifikovat a druzí věří, že budou vytrženi před jeho zjevením. Písmo nás ovšem učí, že vzpoura a jeho příchod budou jasným znamením, že přichází Den Páně. Pavel psal o druhém příchodu Krista pro své vyvolené a následně cítil potřebu jim to zpřesnit.

2 Tes 2:3  Žádným způsobem se nedejte od nikoho oklamat, protože (příchod Páně) nenastane, dokud nedojde ke vzpouře proti Bohu a neobjeví se člověk nepravosti, Syn zatracení."1)

Až potud se tato úvaha může jevit jako správná, ale když pokračujeme v čtení dalších veršů této kapitoly, vše je jinak :

  • 4Ten se postaví na odpor a ‚povýší se nade všecko, co má jméno Boží‘ nebo čemu se vzdává božská pocta. Dokonce ‚usedne v chrámu Božím‘ a bude se vydávat za Boha.
  • 5Nevzpomínáte si, že jsem vám to říkal, ještě když jsem byl u vás?
  • 6Víte přece, co zatím brání tomu, aby se ukázal dříve, než přijde jeho čas.
  • 7Ta nepravost již působí, ale jen skrytě, dokud nebude odstraněn z cesty ten, kdo tomu brání.

Čili ano, ap. Pavel psal Tesalonickým o druhém příchodu JK pro své vyvolené a zpřesnil jim k tom informace, nikoliv však tak jednoduchým způsobem jak je naznačeno v uvedené citaci. Pokud přijmeme logickou úvahu, že DS je ten, který brání příchodu člověka nepravosti a že vyvolení JK (skutečná nedominační církev - nevěsta Kristova) budou odebráni spolu s odchodem DS, pak máme trochu hlavolam. Jak z něho ven ? Co myslíte, vyjadřují se k tomuto jiná biblická Písma ?

 

I) biblické verše z 2. kap. Tesalonickým a malé srovnání rozdílných výkladů :

 

jsou pěkným příkladem složitosti tematu vytržení. Jednak je tu psáno ve 3. verši, že den Páně nenastane dříve než dokud se nezjeví člověk nepravosti/hříchu - syn zatracení/záhuby a zároveň nepravost/bezzákonost působí pouze skrytě, dokud nebude odtraněn/odejde ten, který brání nepravosti/bezzákonosti viditelné/veřejné - tedy zjevené (již nikoliv více skryté/utajené). Ten, který tomu zlému brání ve viditelné nepravosti je velmi pravděpodobně osoba DS. Tedy jako čekali první učedníci JK na seslání DS, tak je nyní prorokován jeho odchod/stažení. Tímto bude moci ten zlý konat klamstva a ničení po stanovenou dobu - než jej Pán Ježíš zničí při svém slavném příchodu.

Když vezmeme v potaz, že první učedníci (jistě min. JK vyvolených 12 apoštolů) byli téměř výhradně Izraelité, viz např. slova JK :„Nesluší se vzít chléb dětem a hodit jej psům.“ , pak chápeme, že tito přirozeně rozuměli pod slavným příchodem Pána JK obnovení království pro Izrael a usednutí JK na trůn v jeruzalémském chrámu. Takto potom také můžeme chápat jejich reakci na slova JK zaznamenané v 1.kap. Skutků apoštolů, když jim Pán JK oznamoval seslání DS. Pokud by byla pravda, že vzhledem k příchodu Pána JK pro svou nevěstu (vytržení očekávajících svatých v Kristu) „Není vaše věc znát čas a lhůtu, kterou si Otec ponechal ve své moci;

a tedy, že my křesťané nemáme aktivně/zkoumáním v Božím Slově a modlitbou rozpoznávat znamení a časy, že nejdříve přijde člověk nepravosti/antikrist, že nejdříve nastane doba Velkého soužení atd. a teprve po splnění těchto podmínek bude vytržení (např. dle 1.Tes. 3.15-17), tak se dostáváme do zásadních rozporů s mnohými Písmy. Vybírám :

36 Protož bděte všelikého času, modléce se, abyste hodni byli ujíti všech těch věcí, kteréž se budou díti, a postaviti se před Synem člověka. (BK)

Podotýkám, že výše zmíněné věci (popsané JK v předchozích verších Luk.21.kap.) se budou dít po celé Zemi, nejen třeba v Izraeli. Bude se tak dít všem lidem (a tvorstvu) aktuálně fyzicky přítomným, nikde žádná vyjímka - 35 Nebo jako osidlo přijde na všecky, jenž přebývají na tváři vší země.

Což se plně shoduje i třeba se slovy Pána JK, která později obdržel ap. Jan ve svém vidění - 10)Protože jsi zachoval slovo mé trpělivosti, zachovám tě i já od hodiny zkoušky, jež má nastávat na celém obydleném světě k přezkoušení těch, kdo bydlí na zemi.Tedy potvrzeno, že má přijít hodina zkoušky - Velké soužení - den Božího hněvu na celý svět a na všechny, kdo na něm žijí. O dni Hospodinově, který bude tmou, mluví prorok Amos 18Běda těm, kdo touží po dni Hospodinově! K čemu vám bude den Hospodinův? Bude tmou, a ne světlem!  Prorok  Izaijáš sděluje 9Hle, přichází den Hospodinův, nelítostný, s prchlivostí a planoucím hněvem, aby zemi změnil v spoušť a vymýtil z ní její hříchy...13Otřesu totiž nebesy a země se pohne ze svého místa prchlivostí Hospodina zástupů v den jeho planoucího hněvu., další prorok Boží Sofonjáš praví 14Veliký den Hospodinův je blízko, je blízký a převelice rychlý. Slyš, Hospodinův den je tady! Zoufale volá bohatýr do boje...18Jejich stříbro ani zlato je nedokáže v den Hospodinovy prchlivosti vysvobodit; ohněm jeho rozhorlení bude pozřena celá země. Ano, učiní náhlý konec všem obyvatelům země! A co teprve docela podrobné informace z knihy Zjevení o sedmi číších Božího hněvu ? 7Jedna ze čtyř bytostí před Božím trůnem podala těm sedmi andělům sedm zlatých nádob naplněných hněvem Boha, živého na věky věků... Ale dost těchto těžkých slov a teď položím pár otázek k přemýšlení a hloubání nad biblickými informacemi skrytými v jednotlivých verších - tj. přiblížení se k pravdivému poznání :

Kde tedy budou výše JK zmínění křesťané, když nebudou vzati/vytrženi do nebe na nebeskou hostinu ? Opravdu budou muset projít hodinou zkoušky a dnem Božího hněvu, která zasáhne celou Bohem stvořenou Zemi a všechny její obyvatele? A to přestože Bůh (skrze SZ proroky) i sám JK (a pak skrze své apoštoly) opakovaně mluvil jinak ? Odešel nám JK připravovat místo a dosud se nevrátil ? Vezme nás k sobě, aby jsme byli na Ním připraveném místě ? Je to místo někde v utajení na Zemi a nebo v nebi ? Den Páně = příchod Pána JK v jeden den/čas jako král Izraele, bojovník na bílém koni a zároveň jako ženich pro svou církev po celé Zemi ? Co vlastně označuje den Páně - jaké konkrétní události ? Platí, že den Páně = den Hospodinův ? Co je den Kristův a v jakém je vztahu ve srovnání s těmi předchozími dvěma ? Není nutno pečlivě rozlišovat ? Jsou tyto věci tajemstvím a my křesťané/služebníci JK máme být jejich správci ? Má usilovat správce o porozumění svěřenému ? Atd., atd...

 

 Nespěte tedy a v každé době se modlete, abyste byli uznáni za hodny uniknout všem těmto věcem, jež se brzy budou dít, a stanout před Synem člověka. (PSP)

 

 

--

I z toho malého vzorku argumentace odpůrců vytržení svatých do nebeských příbytků je patrné, proč nemohu s těmito jejich postoji a argumentací souhlasit. Při bližším zkoumání i dalších výkladů bratří si pak nemohu nevšimnout jejich velkého pouta s děním tady na Zemi (více níže v textu), což vnímám ve značném rozporu s biblickým směřováním - včetně postojů JK, které směřovaly učedníky jednoznačně k nebi a Bohu Otci. Všem těm neuváženým kritikům bych doporučil alespoň střízlivost v hodnocení tak, jak ji projevil například Nikodém při sporu mezi farizeji o to, kým je JK :

 

Pokud ale nepřijímáte například výklad Genesis jako faktický (tj. nebereme vážně informační sdělení biblických veršů navíc potvrzená samotným JK) a namísto toho přijímáte učení světa o evolučním vývoji, pak jen těžko - velmi těžko přijmete pochopení nejtěžších pasáží Slova Božího. Jak můžete zavrhnout úvodní informace bible o věcech minulých jako nevědecké/zastaralé/nepravdi(to jest zůstává vám tak utajeno, že dávná nebesa i země byly vyvolány slovem Božím z vody a před vodou chráněny...) a pak důvěřovat Bohu/JK/DS, že vám bude zjevovat pravdu o závěru Božího Slova - tedy o tom, co se ještě v tomto světě stane ?  Stejně tak, pokud sami vytrvale nehledáte s upřimným srdcem pravdu v v tom, jaká budoucnost čeká tento svět dle prorockých pasáží Božího Slova a namísto toho činíte plytké, rychlé a povrchní závěry např. typu "satan přináší 95% pravdy a zbytek je lež" a nebo "výklad o vytržení (zejména před tzv. obdobím velkého soužení) obecně je především novodobou záležitostí (od 18.století), dříve to takto nebylo chápáno", jen těžko můžete dojít správného výkladu, který by byl co nejplnější a co nejbližší budoucí realitě, která se nám začíná naplňovat. Zejména ten druhý výrok je velmi lživý a přímo odporuje početným biblickým veršům. Uvedu zde jako příklad pár veršů :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dle mého chápání nám Pán  (ve výše uvedených verších) poměrně zřetelně sděluje, že budeme náhle vychváceni/uneseni vstříc ženichovi/Pánu JK do oblak. Z těchto míst nesestoupíme vzápětí zpět na Olivetskou horu - jak energicky někteří tvrdí a učí, ale odejdeme do nebeského příbytku, který Bůh/JK připravil a to včetně svatební hostiny - večeře Beránkova (viz např. Jan 14.1-4). Protože sám Pán JK používal občas i podobenství o tehdejší židovské svatbě, víme, že tam bude následovat svatební hostina ve svatebním rouchu - tedy v Písmech uváděná svatba Beránkova. Až po Bohem dané době (snad 7 pozemských let) vezme JK již svou ženu/církev zpět na Zemi - Olivetskou horu, mj. aby všichni spatřili její slávu - bývalá nevěsta již odložila závoj, jde se ukázat ostatním a převzít svou část údělu/činnosti, které dle Písem bude JK konat. Biblický popis/záznam vztahu JK - nevěsta/církev můžeme v Písmech najít na vícero místech, vybírám zde Ozeáše 2.kap. Neodpustím si ještě uvést verše z Písně písní, nejdříve o nevěstě, která v nastalý moment odmítla okamžitě odejít s ženichem - na chvíli upřednostnila něco jiného :

 

 

 

 

 

 

 

 

Druhá nevěsta však byla připravenější :

 

 

 

 

 

 

 

Další velmi zajímavé povídání o židovské svatbě a svatbě Beránka můžete poslechnout třeba zde. Stručnější shrnutí vztahu Pán JK - křesťané/církev = ženich - nevěsta můžete nalézt například tu.

Dále také výroky o vymyšleném a nebiblickém vytržení odporují celé řadě historických svědectví o věrnosti Božímu slovu a očekávání mnohých bratří/sester zejména v těžkých dobách, kdy jako ti první bibličtí "kristovci" byli v přímém ohrožení života pro svou víru a často ten život pro svou víru obětovali. Jaký rozdíl oproti těm, kteří si žijí "v klídku svého ega" a mají pocit, že jejich výklad je ten správný. To přesto, že je v mnohem nesrovnatelně větších rozporech s biblickými verši než výklad, který je terčem jejich odsuzujícího vyjadření. K tomu, abychom mohli dojít co nejblíže k pravdě Božího Slova, je nutná skutečná svatost a touha po životě s Bohem/JK v nebi. Tedy oddělení se od hříchů tohoto světa a nebo jinak popsáno - co největší čistota srdce a prostá (pozor, nikoliv nerozumná ! ) důvěra informacím v Písmu. A to od samého Počátku až po jejich závěr. Pokud toto nemáte - žijete např. v nějakém smilstvu (ducha či těla), nebo je vám dobře ve svém těle, postavení, službě atd. a nemáte touhu po zaslíbeném odchodu na svatbu Beránka do nebeských příbytků - do těchto věcí se nepouštějte. Můžete svést na falešnou cestu mnohé. To třeba i tak, že se ztotožníte s tímto světem natolik (byť třeba i v původně dobrém úmyslu), že přijmete nebiblickou vizi, kterak křesťané přemění tento svět k lepšímu a lepšímu - až bude moci Pán JK sestoupit a převzít tento svět, který bude již před Jeho příchodem konečně sjednocen pod to jediné možné a správné náboženskopolitické vedení - v tomto smyslu bývá mnohými používán i výklad Efezským 1.kap.  Kolik tzv. křesťanských reformátorů v průběhu historie podlehlo této falešné vizi a začalo organizovat druhým lidem jejich životy. Zkuste si zjistit pravdu o celém životě člověka jménem Jan Kalvín, který bývá zejména v tzv. západním civilizačním okruhu vydáván často zcela nekriticky za vzor návratu k pravdám Písma. Právě na jeho příkladu (stejně tak Martin Luther atd.) je dobře vidět jakou katastrofou může být, když začneme spojovat život víry s pomíjivým děním tohoto světa. Jakoby ten původní smysl slova svatost - tj. oddělení se začal ztrácet svůj význam a jakoby ten původní vzor - náš Pán JK nebyl tím jediným, koho máme napodobovat a následovat. Ač byl Kalvín původně sám tvrdě pronásledovaný, nezabránilo mu to v momentě, kdy nabyl v Ženevě bezpečného postavení, postupně prosazovat zcela nekřesťanská tvrzení a požadavky a to i za cenu krutých trestů. Toto se stalo přesně od momentu, kdy udělal kompromis mezi světem duchovním a tehdejším politickým zřízením v Ženevě. Ani on neodolal vábivé vizi, že Bůh použije právě jej k přeměně společnosti a to právě reformou tehdejšího místního politického systému. I jeho znalost Písma mu nezabránila konat zcela v rozporu s chováním a učením Pána JK a i on podlehl svodu budování Božího králoství za pomoci změny politického systému. Proč se o tom rozepisuji ? Chci výše uvedené použít k vysvětlení proč tolik křesťanů odmítá biblickou vizi vytržení z tohoto světa a ustanovení Božího království na Zemi samotným JK. Je to stále stejný duch, který vede mnohé k prosazování politických a jiných zájmů ve jménu křesťanství. Kolikráte v historii falešné učení změnilo cestu oddělení se (svatosti) jednotlivce i skupin od tohoto světa a zcela je postavilo do protichůdného stanoviska se samotným konáním JK a tedy i biblickými záznamy. Stali se aktivní politickou figurkou ve věcech tohoto světa a jeho království/politickomocenských systémů. Kolikráte v dějinách došlo k manipulaci lidí a zneužití jejich víry právě skrze tyto figurky, v důsledku čehož pak nejenže docházelo k opuštění a ztrátě vedení DS, ale i nepokojům, vyvražďování nepohodlných, válkám... Jak tedy můžeme očekávat od lidí, kteří jsou spjati (tj. neodděleni) s tímto světem - jeho myšlením, vizemi a politickými systémy, že budou věřit ve vytržení z tohoto světa k Pánu JK vstříc do oblak tak, jak o tom mluví například ap. Pavel ? To žel pak někdy i v případě těch, kteří jsou skutečně spasení křesťané. Jak často Pán mluvil o tom, že se nemáme spoléhat na nic z tohoto světa, nebo jak často Pán směřuje své učedníky na to nepomíjející/nebeské a odděluje tak jejich (i naše) myšlení od způsobu myšlení tohoto dočasného světa a jeho náboženskopolitických systémů ? Jak o tom mj. svědčí podobenství Pána JK o deseti pannách, kde je naše srdce/duch, komu patří - komu je podřízena naše mysl ?

Tedy rozsuďte každý sám osobně  v pokoře a svobodně nakolik je níže uvedené slovo eschatologické od SM v plnosti a souznění jednotlivých prorockých pasáží celé bible, případně se pokuste a nabídněte lepší výklad. Já sám lepší a plnější výklad ani po letech hledání nemám, tím zároveň netvrdím, že se vším mohu 100% souhlasit a stejně tak, že všemu 100% rozumím.

 

 

Další příspěvky ve formě videa jsou řazeny chronologicky od starších k novějším.

 

https://www.youtube.com/watch?v=DFvi27Y3wb0

 

https://www.youtube.com/watch?v=IoQztp4307k

 

https://www.youtube.com/watch?v=5_uPnpnlNB8

 

https://www.youtube.com/watch?v=1uq66l_6U7w

 

https://www.youtube.com/watch?v=RpvjuNNKSf4&t=5s

 

https://www.youtube.com/watch?v=mzZYivb-A3E&t=34s

 

https://www.youtube.com/watch?v=8aJGPwHeUak

  

https://www.youtube.com/watch?v=XBxcx61C5CQ&t=1925s

 

https://www.youtube.com/watch?v=7zA5cCZ5Afo

 

https://www.youtube.com/watch?v=kC0QbamUf5c

 

https://www.youtube.com/watch?v=IuE-j1bbg1s

 

https://www.youtube.com/watch?v=LC_fulJxdE8

 

https://www.youtube.com/watch?v=MDTglvilrx4

 

https://www.youtube.com/watch?v=LOQJujV5aow

 

https://www.youtube.com/watch?v=j-O4R0nLprY

 

https://www.youtube.com/watch?v=99XFY-yz02s

 

https://www.youtube.com/watch?v=FqwS1COpYL0

 

https://www.youtube.com/watch?v=8e9x1rxIt64

 

https://www.youtube.com/watch?v=eyFEkQVORoo

 

https://www.youtube.com/watch?v=RJu1XSyju9M&t=3163s

 

https://www.youtube.com/watch?v=suopNZueiOs

 

https://www.youtube.com/watch?v=UffJuxCdmC4

 

https://www.youtube.com/watch?v=2sEWipgpYMg&t=477s

 

https://www.youtube.com/watch?v=fl24UF3ZQ9Y

 

https://www.youtube.com/watch?v=tepK2arNw3g

 

https://www.youtube.com/watch?v=POrJe5FJXG4

 

https://www.youtube.com/watch?v=k6QHrTG7h50

 

https://www.youtube.com/watch?v=QiZyuJrq5TA

 

https://www.youtube.com/watch?v=uz9-_K6LVNM

 

https://www.youtube.com/watch?v=6Cvhe8o4wIo

 

https://www.youtube.com/watch?v=pkBybqpWupA

 

https://www.youtube.com/watch?v=gMbNU5cWFIw&t=1431s

 

https://www.youtube.com/watch?v=El0tpJM88CY&t=3484s

 

https://www.youtube.com/watch?v=BwQJNSUC-4g&t=135s

 

https://www.youtube.com/watch?v=zkKbruJTRy4

 

https://www.youtube.com/watch?v=IXf-K1pY41w&t=336s

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ftrIgpTgg-8&t=405s

 

https://www.youtube.com/watch?v=rMbiplEk9Ks

 

https://www.youtube.com/watch?v=zPU2bIe-nEY&t=80s

 

https://www.youtube.com/watch?v=6-NExhLYv3k&t=24s

 

https://www.youtube.com/watch?v=VBQpdG0c7J4

 

https://www.youtube.com/watch?v=284NrBj5DsQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=-A4Fzn5KbBk&t=368s

 

https://www.youtube.com/watch?v=LAcNwKseYRg&t=1428s

 

https://www.youtube.com/watch?v=ieZkvcuie-c&t=35s

 

https://www.youtube.com/watch?v=77yIpfvZu8A

 

https://www.youtube.com/watch?v=Q6R_gZMMftc

 

https://www.youtube.com/watch?v=yaPR4So7YiA

 

https://www.youtube.com/watch?v=e-HdXtnj5Yg&t=1135s

 

https://www.youtube.com/watch?v=jutgk0F5iyg&ab_channel=Vychvatenie

 

https://www.youtube.com/watch?v=NFtbF7qskFc&ab_channel=Franti%C5%A1ekP%C3%BDcha

 

https://www.youtube.com/watch?v=uTk1nkBi_bQ&ab_channel=Vychvatenie

 

https://www.youtube.com/watch?v=YmZpv6V-f48&ab_channel=Franti%C5%A1ekP%C3%BDcha

 

https://www.youtube.com/watch?v=lz9KXpZDUMA&ab_channel=Vychvatenie

 

https://www.youtube.com/watch?v=e6O7ILCaS5M&t=1453s

 

https://www.youtube.com/watch?v=hDDGluPcFJ8&t=32s

 

https://www.youtube.com/watch?v=TPRqEz-Z4Ew

 

https://www.youtube.com/watch?v=8SnOP-BJ0-I

 

https://www.youtube.com/watch?v=8SnOP-BJ0-I&ab_channel=Vychvatenie

 

https://www.youtube.com/watch?v=8SnOP-BJ0-I&ab_channel=Vychvatenie

 

https://www.youtube.com/watch?v=qYyg1ighfQQ&t=70s&ab_channel=Vychvatenie

 

https://www.youtube.com/watch?v=6thKNBK6XMw&t=12s&ab_channel=Franti%C5%A1ekP%C3%BDcha

 

https://www.youtube.com/watch?v=ul4zVgHxork&ab_channel=Vychvatenie

 

https://www.youtube.com/watch?v=G4kdyHVaV5M&ab_channel=Franti%C5%A1ekP%C3%BDcha

 

https://www.youtube.com/watch?v=2jl_b_9NA_s&t=20s&ab_channel=Franti%C5%A1ekP%C3%BDcha

 

https://www.youtube.com/watch?v=F-6o-KwrU-g&t=1s&ab_channel=Franti%C5%A1ekP%C3%BDcha

 

https://www.youtube.com/watch?v=P2WLam5whZ0&t=1078s&ab_channel=JESUSFORYOU

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=C9FfzFJlGn0&ab_channel=Vychvatenie

 

https://www.youtube.com/watch?v=oXCBg1ODrXc&t=4s

 

 

 

Další zajímavá videa a odkazy k tomuto tematu :

 

 - podrobnější rozbor vytržení od zkušeného biblického teologa Dr. Arnold Fruchtenbaum :

 

- povídání od mnohaletého indiánského kazatele Mel Bond :

 

 - pohled na vytržení z Jihoafrické republiky od bratrů Marka a Raymonda :

 

 - odkaz na další aktuální videa bratra Marka :

https://www.youtube.com/c/COUNTDOWNTOCHRIST/videos

 

 - další pohled v podání pastora DR. JEFF JACKSON :

 

 - výklad závěru lidských dějin dle biblických Písem od bratra Milana Tachecí :

 

 

             -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------